Przykłady funkcjonalności w sklepie internetowym cz. 2

W drugiej części artykułu przedstawię kolejne funkcjonalności, które może posiadać Twój sklep internetowy. Tym razem skupię się bardziej na automatyzacji procesów, integracjach, marketplace i zamówieniach.

Jeżeli nie widziałeś pierwszej części artykułu to zapraszam do przeczytania klikając w ten link.

Menadżer zamówień

Wszystkimi zamówieniami z różnych kanałów sprzedaży możesz zarządzać w jednym miejscu, a to dzięki przygotowanym integracjom Risenet SHOP z zewnętrznymi platformami. O tych integracjach wspomnę jeszcze w dalszej części artykułu.

Zyskaj czas dzięki automatyzacji procesów przy zamówieniu. Sklep automatycznie wyśle maila, który jest zgodny z RODO do klienta oraz do obsługi sklepu, zmieni status zamówienia np.: po dokonaniu płatności online oraz automatycznie wystawi fakturę i doda ją do wiadomości. 

Wspólna baza klientów dla wszystkich kanałów sprzedaży

Zadbaliśmy również o bazę Twoich klientów. Prowadząc wiele sklepów internetowych lub integrując się z marketplace np.: Google, Facebook, Empik wszyscy klienci wpadają do jednej bazy danych. Ułatwia to zarządzanie klientami, masz większą kontrolę i statystyki. Dodatkowo możesz tworzyć historię zakupową danego klienta, a na tej podstawie proponować mu kolejne produkty lub rabaty, aby zachęcić do kolejnych zakupów.

Bezpośrednie wystawianie produktów do różnych marketplace

Risenet SHOP możesz podłączyć do wielu platform m.in.: Facebook Marketplace, Google, Empik, Smyk, Ceneo, Nokaut. Poszerzy to Twoje kanały sprzedaży, na których jeszcze nie sprzedajesz lub uporządkuje dotychczasową sprzedaż i zwiększy szanse zakupowe. Przygotowane integracje wystarczy podłączyć pod sklep internetowy.

Automatyczna synchronizacja cen i dostępności w wielu kanałach sprzedaży

Zarządzaj swoimi produktami z jednego miejsca. Masz możliwość masowej zmiany cen, statusów oraz synchronizacji ilości sztuk / dostępności produktu z zewnętrznym magazynem. Dane również automatycznie rozprzestrzenią się na wszystkie zewnętrzne portale, na których wystawiasz produkty. Rozwiązujemy tym problem rozbieżności cen, statusów i ilości sztuk w różnych kanałach sprzedaży.

Integracja bazy produktowej z zewnętrznym systemem magazynowym

Przygotowaliśmy również wiele integracji do zewnętrznych systemów ERP lub programów księgowych m.in.: Subiekt GT, Symplex, Comarch Optima, Scala, Fakturownia, iFirma.

Dzięki temu możesz utrzymać swój system magazynowy i z integrować go ze sklepem internetowym lub korzystać z naszego magazynu, który w każdej z powyższych opcji zapewni spójność danych i prostotę w zarządzaniu.

Zarządzanie sklepami stacjonarnymi

W Risenet SHOP możesz ustawić odpowiednią ilość asortymentu do każdego kanału dystrybucji również w punktach stacjonarnych. Zatem Jeśli dodatkowo prowadzisz sprzedaż offline, możesz zarządzać dostępnością towaru w swoich punktach sprzedaży. 

Oprócz kwestii sprzedaży możesz zarządzać takimi danymi jak godziny otwarcia punktów sprzedaży, danymi kontaktowymi, czy dodać je jako punkty odbioru zamówienia.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że w tych dwóch wpisach, w prosty sposób pokazałem jakie funkcjonalności może posiadać Twój sklep internetowy i jak może to wpłynąć na zachęcenie klientów do zakupów, zautomatyzowanie procesów i lepszą obsługę.

Jeśli masz pytania lub chcesz wejść w świat e-commerce napisz do nas na hello@risenet.pl, a odpowiemy na wszystkie pytania i zrobimy darmowe warsztaty, na których zapoznamy się z Twoim projektem.

czytaj więcej

zobacz najnowsze artykuły