Przykłady funkcjonalności w sklepie internetowym cz. 1

Jakie funkcjonalnoÅ›ci powinien mieć sklep internetowy, zależy od wielu czynników. ZaczynajÄ…c od tego jaki masz budżet na stworzenie sklepu internetowego, do jakiej grupy docelowej bÄ™dzie kierowany, jak duży ma być to sklep i jaki asortyment bÄ™dziesz sprzedawać.

W tym i nastÄ™pnym artykule, bÄ™dÄ… 2 części, przedstawiÄ™ funkcjonalnoÅ›ci sklepu internetowego, które uÅ‚atwiÄ… Ci obsÅ‚ugÄ™ przez co zaoszczÄ™dzisz czas, zwiÄ™kszysz konwersjÄ™ i zadowolenie Twoich klientów.

Magazyn produktów – zarzÄ…dzanie asortymentem

ZarzÄ…dzanie asortymentem nigdy nie byÅ‚o tak proste i intuicyjne. Dodawaj i edytuj produkty rÄ™cznie z poziomu sklepu. Przypisuj produkty do odpowiednich marek, kolekcji czy kategorii. Istotnym elementem sÄ… parametry produktów, które możesz poÅ‚Ä…czyć w grupÄ™ co przyÅ›piesza czas ich dodawania, a ostatecznie daje możliwość filtrowania po nich na liÅ›cie produktów. Twórz warianty produktów i powiÄ…zania miÄ™dzy nimi. Jednym sÅ‚owem uporzÄ…dkuj swój asortyment i nim zarzÄ…dzaj.

Import produktów

Dodawaj produkty na różne sposoby. Możesz to robić rÄ™cznie jak opisaÅ‚em powyżej lub skorzystać z naszego importera, który doda produkty, zdjÄ™cia, parametry, warianty i produkty powiÄ…zane w parÄ™ sekund.

Warianty produktów

W Risenet SHOP możesz tworzyć dowolne warianty produktów. Warianty produktów to różne kombinacje produktu, które mogÄ… różnić siÄ™ cenÄ…, iloÅ›ciÄ…, zdjÄ™ciami, kodem produktu lub danym atrybutem np.: kolorem, rozmiarem, pojemnoÅ›ciÄ… (jeÅ›li mamy na myÅ›li np.: dysk twardy), wagÄ… itd.

Produkty powiÄ…zane

Ustaw produkty powiÄ…zane, które mogÄ… zwiÄ™kszyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Pokaż dodatkowy asortyment w karcie danego produktu, odpowiednio z nim powiÄ…zany, aby zachÄ™cić klienta do stworzenia zestawu lub po prostu do dokupienia kolejnej rzeczy.

Zestawy produktów możesz tworzyć również samodzielnie z poziomu sklepu internetowego i nadawać im specjalne rabaty.

Wyszukiwarka z podpowiadaniem produktów

Inteligentna wyszukiwarka to podstawa dzisiejszego e-commerce. Powinna zawierać takie funkcje jak poprawa bÅ‚Ä™dów podczas wpisywania nazw produktów, rozumieć synonimy, jak również podpowiadać asortyment. Aby pójść dalej możesz proponować również kategorie lub kolekcje, pokazywać zdjÄ™cia produktów i ich cenÄ™.

Wyszukiwarka produktów z podpowiadaniem 

DodatkowÄ… wyszukiwarkÄ™ w postaci filtrów i sortowania znajdziesz na liÅ›cie produktów. Tam możesz szybko przefiltrować produkty na podstawie marki, kolekcji, ceny, kategorii lub konkretnych parametrów. Wszystkie produkty możesz również posortować po cenie lub nazwie w kolejnoÅ›ci rosnÄ…co lub malejÄ…co. UÅ‚atwia to nawigacjÄ™ i przeszukiwanie asortymentu.

Filtry i sortowanie produktów w sklepie internetowym 

 

Koszyk zakupowy i proces zamówienia

W Risenet SHOP, naszej platformie e-commerce po dodaniu produktu do koszyka, wyÅ›wietlamy popup, w którym klient może wybrać, czy chce dalej kontynuować zakupy, czy przejść do koszyka.

Popup koszyk

PamiÄ™taj, że koszyk to pierwszy etap z caÅ‚ego procesu zamówienia i nie oznacza jeszcze sprzedaży. Jednak dobrze zaprojektowany koszyk może zwiÄ™kszyć konwersjÄ™ w Twoim sklepie, przyjmujÄ…c za konwersjÄ™ sprzedaż produktu. 

„Dobrze zaprojektowany koszyk może zwiÄ™kszyć konwersjÄ™ w Twoim sklepie internetowym…”

Koszyk w sklepie internetowym

 

Dlaczego tak siÄ™ dzieje?

Ma na to wpÅ‚yw kilka elementów. Przede wszystkim musisz być transparentny wobec swojego klienta i powinieneÅ› od poczÄ…tku wyÅ›wietlać koÅ„cowÄ… cenÄ™ produktu. Badania Baymard Institute pokazaÅ‚y, że 55% konsumentów porzuca koszyk za dodatkowe opÅ‚aty w podsumowaniu zamówienia.

Kolejnym elementem, który jest w aplikacji Risenet SHOP to zapamiÄ™tywanie koszyka klientów. Jak pisaÅ‚em wczeÅ›niej klient dodajÄ…c produkty do koszyka wcale nie musi chcieć ich od razu kupić, a może wrócić do nich dopiero za jakiÅ› czas. JeÅ›li poÅ‚Ä…czymy to z odpowiednim mailingiem przypominajÄ…cym o porzuconym koszyku, miÅ‚o zaskoczymy klienta, jak ten bÄ™dzie uzupeÅ‚niony o ostatnio dodane produkty. 

Zobacz także: 5 porad – budowa sklepu internetowego

Zakupy bez rejestracji

Ostatnim przykÅ‚adem, który podam, to zakupy bez rejestracji. Na pewno nie raz byÅ‚eÅ› po stronie kupujÄ…cego zatem dobrze wiesz, że jeżeli chcesz kupić jednorazowo jakiÅ› produkt w sklepie internetowym to zazwyczaj bÄ™dziesz chciaÅ‚ to zrobić jako „gość” bez zakÅ‚adania konta. Niektóre sklepy wymuszajÄ… to na kliencie, a inne postÄ™pujÄ… mÄ…drzej zwiÄ™kszajÄ…c konwersjÄ™, przez wprowadzenie zakupów bez rejestracji konta.

ModuÅ‚ kodów rabatowych

Polityka rabatowa zdecydowania przyciÄ…ga wiÄ™kszÄ… ilość klientów i zwiÄ™ksza sprzedaż w sklepie internetowym. W Risenet SHOP, oprogramowaliÅ›my moduÅ‚ kodów rabatowych, którym możesz dowolnie zarzÄ…dzać:

  1. Ustaw Numer / Treść Kodu np.: PROMO50
  2. Wybierz typ rabatu: procentowy lub kwotowy
  3. Dodaj wartość kodu w zależności od jego typu
  4. Wpisz Limit użyć danego kodu dla wszystkich klientów
  5. Limit na użytkownika – opcja dla klientów zalogowanych w sklepie
  6. Ustaw czas promocji: data rozpoczęcia i zakończenia
  7. Minimalna wartość koszyka – możesz ustawić, że kod jest aktywny od danej minimalnej kwoty koszyka 

Dodatkowo w module rabatowym możesz ustawić reguły dla:

  1. Marek – kod bÄ™dzie na danÄ… markÄ™ produktów
  2. Kategorii – jak wyżej tylko dla kategorii
  3. Użytkowników – możemy wybrać listÄ™ użytkowników, wszystkich lub tylko jednego zalogowanego użytkownika sklepu
  4. Produktów – wybrane produkty, które bÄ™dÄ… podlegać pod kod rabatowy

Zaangażuj wiÄ™kszÄ… ilość klientów dziÄ™ki kodom rabatowym. Możesz je wysÅ‚ać użytkownikom, którzy zrobili już u Ciebie zakupy, zmotywować tych, którzy porzucili koszyk lub zaprosić do zapisania siÄ™ do newslettera lub zaÅ‚ożenia konta w zamian za rabat.

Systemy pÅ‚atnoÅ›ci online – PayU, iMoje, PayNow, tPay i wiÄ™cej…

Risenet SHOP domyślnie został zintegrowany z kilkoma systemami płatności. Jak możemy zaobserwować na rynku jest to co raz częściej wybierana opcja zapłaty za produkty w sklepie internetowym. Na podstawie naszego Case Study można zauważyć że w 2020 roku płatności online stanowiły 30,9% wszystkich płatności a w 2021 roku jest to 51,78% wszystkich płatności.

PodÅ‚Ä…czenie pÅ‚atnoÅ›ci online w naszym sklepie jest bardzo proste, wystarczy podać odpowiednie klucze w czym oczywiÅ›cie pomożemy podczas wspóÅ‚pracy.

Newsletter

JeÅ›li chcesz być ze swoimi klientami w kontakcie to wÅ‚aÅ›nie ta forma komunikacji jest odpowiednia. Możesz przypominać im o swoim sklepie, produktach, które wÅ‚aÅ›nie zostaÅ‚y objÄ™te promocjÄ… i poÅ‚Ä…czyć to z kodem rabatowym opisanym powyżej. DziÄ™ki temu możesz ich zaktywizować do zakupu kolejnych produktów.

Risenet SHOP, ma możliwość zbierania bazy mailingowej w samym sklepie internetowym lub poÅ‚Ä…czenia z narzÄ™dziem np.: FreshMail. Szybka integracja, którÄ… sam wykonasz podajÄ…c odpowiednie klucze w ustawieniach aplikacji.

Zgody marketingowe i moduł RODO w jednym miejscu

Dajemy możliwość zarzÄ…dzania zgodami RODO z jednego miejsca w aplikacji. Sam edytuj i dodawaj kolejne zgody. Bez problemu podÅ‚Ä…czysz odpowiednie linki do regulaminu czy polityki prywatnoÅ›ci. Automatyczne maile po zÅ‚ożeniu zamówienia, również sÄ… zgodne z RODO. PosiadajÄ… odpowiedni tytuÅ‚, listÄ™ kupionych produktów, dane firmy i formularz zwrotu produktów, który możemy dodać do takiej wiadomoÅ›ci w postaci zaÅ‚Ä…cznika.

Podsumowanie

Jak chcesz się dowiedzieć więcej na temat funkcjonalności w sklepach internetowych to zapraszam do drugiej części artykułu.

PamiÄ™taj również, że jeżeli myÅ›lisz o zaÅ‚ożeniu swojego e-commerce, możesz darmowo wycenić u nas projekt

czytaj więcej

zobacz najnowsze artykuły