Przykłady funkcjonalności w sklepie internetowym cz. 1

Jakie funkcjonalności powinien mieć sklep internetowy, zależy od wielu czynników. Zaczynając od tego jaki masz budżet na stworzenie sklepu internetowego, do jakiej grupy docelowej będzie kierowany, jak duży ma być to sklep i jaki asortyment będziesz sprzedawać.

W tym i następnym artykule, będą 2 części, przedstawię funkcjonalności sklepu internetowego, które ułatwią Ci obsługę przez co zaoszczędzisz czas, zwiększysz konwersję i zadowolenie Twoich klientów.

Magazyn produktów – zarządzanie asortymentem

Zarządzanie asortymentem nigdy nie było tak proste i intuicyjne. Dodawaj i edytuj produkty ręcznie z poziomu sklepu. Przypisuj produkty do odpowiednich marek, kolekcji czy kategorii. Istotnym elementem są parametry produktów, które możesz połączyć w grupę co przyśpiesza czas ich dodawania, a ostatecznie daje możliwość filtrowania po nich na liście produktów. Twórz warianty produktów i powiązania między nimi. Jednym słowem uporządkuj swój asortyment i nim zarządzaj.

Import produktów

Dodawaj produkty na różne sposoby. Możesz to robić ręcznie jak opisałem powyżej lub skorzystać z naszego importera, który doda produkty, zdjęcia, parametry, warianty i produkty powiązane w parę sekund.

Warianty produktów

W Risenet SHOP możesz tworzyć dowolne warianty produktów. Warianty produktów to różne kombinacje produktu, które mogą różnić się ceną, ilością, zdjęciami, kodem produktu lub danym atrybutem np.: kolorem, rozmiarem, pojemnością (jeśli mamy na myśli np.: dysk twardy), wagą itd.

Produkty powiązane

Ustaw produkty powiązane, które mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Pokaż dodatkowy asortyment w karcie danego produktu, odpowiednio z nim powiązany, aby zachęcić klienta do stworzenia zestawu lub po prostu do dokupienia kolejnej rzeczy.

Zestawy produktów możesz tworzyć również samodzielnie z poziomu sklepu internetowego i nadawać im specjalne rabaty.

Wyszukiwarka z podpowiadaniem produktów

Inteligentna wyszukiwarka to podstawa dzisiejszego e-commerce. Powinna zawierać takie funkcje jak poprawa błędów podczas wpisywania nazw produktów, rozumieć synonimy, jak również podpowiadać asortyment. Aby pójść dalej możesz proponować również kategorie lub kolekcje, pokazywać zdjęcia produktów i ich cenę.

Wyszukiwarka produktów z podpowiadaniem 

Dodatkową wyszukiwarkę w postaci filtrów i sortowania znajdziesz na liście produktów. Tam możesz szybko przefiltrować produkty na podstawie marki, kolekcji, ceny, kategorii lub konkretnych parametrów. Wszystkie produkty możesz również posortować po cenie lub nazwie w kolejności rosnąco lub malejąco. Ułatwia to nawigację i przeszukiwanie asortymentu.

Filtry i sortowanie produktów w sklepie internetowym 

 

Koszyk zakupowy i proces zamówienia

W Risenet SHOP, naszej platformie e-commerce po dodaniu produktu do koszyka, wyświetlamy popup, w którym klient może wybrać, czy chce dalej kontynuować zakupy, czy przejść do koszyka.

Popup koszyk

Pamiętaj, że koszyk to pierwszy etap z całego procesu zamówienia i nie oznacza jeszcze sprzedaży. Jednak dobrze zaprojektowany koszyk może zwiększyć konwersję w Twoim sklepie, przyjmując za konwersję sprzedaż produktu. 

„Dobrze zaprojektowany koszyk może zwiększyć konwersję w Twoim sklepie internetowym…”

Koszyk w sklepie internetowym

 

Dlaczego tak się dzieje?

Ma na to wpływ kilka elementów. Przede wszystkim musisz być transparentny wobec swojego klienta i powinieneś od początku wyświetlać końcową cenę produktu. Badania Baymard Institute pokazały, że 55% konsumentów porzuca koszyk za dodatkowe opłaty w podsumowaniu zamówienia.

Kolejnym elementem, który jest w aplikacji Risenet SHOP to zapamiętywanie koszyka klientów. Jak pisałem wcześniej klient dodając produkty do koszyka wcale nie musi chcieć ich od razu kupić, a może wrócić do nich dopiero za jakiś czas. Jeśli połączymy to z odpowiednim mailingiem przypominającym o porzuconym koszyku, miło zaskoczymy klienta, jak ten będzie uzupełniony o ostatnio dodane produkty. 

Zobacz także: 5 porad – budowa sklepu internetowego

Zakupy bez rejestracji

Ostatnim przykładem, który podam, to zakupy bez rejestracji. Na pewno nie raz byłeś po stronie kupującego zatem dobrze wiesz, że jeżeli chcesz kupić jednorazowo jakiś produkt w sklepie internetowym to zazwyczaj będziesz chciał to zrobić jako „gość” bez zakładania konta. Niektóre sklepy wymuszają to na kliencie, a inne postępują mądrzej zwiększając konwersję, przez wprowadzenie zakupów bez rejestracji konta.

Moduł kodów rabatowych

Polityka rabatowa zdecydowania przyciąga większą ilość klientów i zwiększa sprzedaż w sklepie internetowym. W Risenet SHOP, oprogramowaliśmy moduł kodów rabatowych, którym możesz dowolnie zarządzać:

  1. Ustaw Numer / Treść Kodu np.: PROMO50
  2. Wybierz typ rabatu: procentowy lub kwotowy
  3. Dodaj wartość kodu w zależności od jego typu
  4. Wpisz Limit użyć danego kodu dla wszystkich klientów
  5. Limit na użytkownika – opcja dla klientów zalogowanych w sklepie
  6. Ustaw czas promocji: data rozpoczęcia i zakończenia
  7. Minimalna wartość koszyka – możesz ustawić, że kod jest aktywny od danej minimalnej kwoty koszyka 

Dodatkowo w module rabatowym możesz ustawić reguły dla:

  1. Marek – kod będzie na daną markę produktów
  2. Kategorii – jak wyżej tylko dla kategorii
  3. Użytkowników – możemy wybrać listę użytkowników, wszystkich lub tylko jednego zalogowanego użytkownika sklepu
  4. Produktów – wybrane produkty, które będą podlegać pod kod rabatowy

Zaangażuj większą ilość klientów dzięki kodom rabatowym. Możesz je wysłać użytkownikom, którzy zrobili już u Ciebie zakupy, zmotywować tych, którzy porzucili koszyk lub zaprosić do zapisania się do newslettera lub założenia konta w zamian za rabat.

Systemy płatności online – PayU, iMoje, PayNow, tPay i więcej…

Risenet SHOP domyślnie został zintegrowany z kilkoma systemami płatności. Jak możemy zaobserwować na rynku jest to co raz częściej wybierana opcja zapłaty za produkty w sklepie internetowym. Na podstawie naszego Case Study można zauważyć że w 2020 roku płatności online stanowiły 30,9% wszystkich płatności a w 2021 roku jest to 51,78% wszystkich płatności.

Podłączenie płatności online w naszym sklepie jest bardzo proste, wystarczy podać odpowiednie klucze w czym oczywiście pomożemy podczas współpracy.

Newsletter

Jeśli chcesz być ze swoimi klientami w kontakcie to właśnie ta forma komunikacji jest odpowiednia. Możesz przypominać im o swoim sklepie, produktach, które właśnie zostały objęte promocją i połączyć to z kodem rabatowym opisanym powyżej. Dzięki temu możesz ich zaktywizować do zakupu kolejnych produktów.

Risenet SHOP, ma możliwość zbierania bazy mailingowej w samym sklepie internetowym lub połączenia z narzędziem np.: FreshMail. Szybka integracja, którą sam wykonasz podając odpowiednie klucze w ustawieniach aplikacji.

Zgody marketingowe i moduł RODO w jednym miejscu

Dajemy możliwość zarządzania zgodami RODO z jednego miejsca w aplikacji. Sam edytuj i dodawaj kolejne zgody. Bez problemu podłączysz odpowiednie linki do regulaminu czy polityki prywatności. Automatyczne maile po złożeniu zamówienia, również są zgodne z RODO. Posiadają odpowiedni tytuł, listę kupionych produktów, dane firmy i formularz zwrotu produktów, który możemy dodać do takiej wiadomości w postaci załącznika.

Podsumowanie

Jak chcesz się dowiedzieć więcej na temat funkcjonalności w sklepach internetowych to zapraszam do drugiej części artykułu.

Pamiętaj również, że jeżeli myślisz o założeniu swojego e-commerce, możesz darmowo wycenić u nas projekt

czytaj więcej

zobacz najnowsze artykuły