Perfekcyjna karta produktu w sklepie internetowym

Karta produktu jest to miejsce gdzie klient chce się dowiedzieć konkretnych informacji o produkcie. Właśnie na karcie produktu klient podejmuje ostateczną decyzje czy kupi dany produkt w Twoim sklepie internetowym czy też u konkurencji.

Poniżej przedstawię 7 dobrych praktyk, dzięki którym stworzysz perfekcyjną kartę produktu w Twoim sklepie internetowym:

Zdjęcia produktów

Zadbaj więc, aby zdjęcia były profesjonalne. Pokaż swoje produkty z każdej strony, wyszczególnij na zdjęciach ważne elementy lub cechy, które mogą przekonać do zakupu. Możesz również wykorzystać technologię zdjęć 360 stopni, dzięki którym klient będzie mógł na jednym zdjęciu zobaczyć cały produkt z każdej strony.

Na początku tworzenia sklepu łatwiej jest zaciągnąć zdjęcia z hurtowni lub producentów, jednak w dalszej perspektywie lepiej jest zainwestować i mieć swoje zdjęcia produktowe.

Opisy produktów

Kolejną bardzo istotną rzeczą są opisy produktów. Wiele sklepów internetowych nie przykłada do tego wagi, a 5 zdaniowy opis na pewno nie przyciągnie klientów. W opisie również wyszczególnij rzeczy, których nie ma konkurencja, pokaż wartość produktu i opisz jego wyjątkowe cechy. Dobrą radą przy tworzeniu takich treści jest to, aby mówić językiem klienta. Poszukaj wypowiedzi zadowolonych klientów na forach lub opinii, wyciągnij zalety i z czego są zadowoleni, a następnie umieść te cechy w swoich opisach produktów.

„Poszukaj wypowiedzi zadowolonych klientów na forach lub opinii, wyciągnij zalety i z czego są zadowoleni, a następnie umieść te cechy w swoich opisach produktów.”

Moduł opinii (social proof)

Warto wdrożyć moduł opinii również w Twoim sklepie internetowym. Wchodząc w kartę danego produktu, użytkownicy będą mogli zapoznać się z opiniami zadowolonych klientów. Opinie można również połączyć z Googlem przez co już w wyszukiwarce klienci będą wiedzieli jaką opinią cieszy się produkt. Sam pomyśl, czy nie chętniej kupujesz produkty, które są wysoko oceniane? No właśnie…

„48% internautów wskazało, że opinie o danym sklepie są czynnikiem wpływającym na wiarygodność danego sklepu internetowego”

Źródło: E-commerce w Polsce 2020

Parametry i warianty produktów

Jeżeli sprzedajesz dany produkt w kilku wariantach pokaż to wyraźnie swojemu klientowi. Mało kto przewinie cały opis i będzie wyszukiwać czy faktycznie dany produkt jest w kilku wariantach np. rozmiar, kolor, itp… Należy odpowiednio pokazać co ma klient do wyboru i w jakiej konfiguracji produkt jest dostępny od ręki.

Cena produktu

Cena, którą widzi użytkownik na liście produktów powinna być duża i widoczna. Pamiętaj również, że powinna się sama aktualizować przy wyborze różnych wariantów produktu.

Nie ukrywaj kosztów dodatkowych i dokładnie zaznacz ile kosztuje dostawa danego produktu, ubezpieczenie lub inny wariant produktu, aby klient nie był zaskoczony, że nagle musi zapłacić więcej niż myślał.

55% internautów zrezygnowało z zamówienia przez zbyt wysokie koszty dodatkowe

Źródło: www.salecyle.com

Jeśli na jakiś produkt robisz promocję, to zaznacz to odpowiednią kontrastową etykietą, przekreśl starą cenę lub pokaż ile zaoszczędzi klient na danym produkcie.

Promocja na liście produktów:

Jak oznaczyć promocje w sklepie internetowym

Promocja na karcie produktu:

Promocja w sklepie internetowym

Dostępność i czas realizacji

Jak wiadomo sklepy internetowe mają tą zaletę, że są dostępne 24 godz. / dobę. Kliencie, którzy wybierają tą formę zakupów chcą jak najszybciej otrzymać swój towar. Najlepszym sposobem jest pilnowanie stanów magazynowych tak, aby towar na bieżąco był na sklepie.

Jeśli jednak jakiś Twój produkt jest niedostępny to jasno i klarownie napisz to w swoim sklepie internetowym. Lepiej, żeby klient dowiedział się o tym przed zakupem a nie dopiero po albo w trakcie.

Dodatkowo możesz wykorzystać funkcję, zapytaj o dostępność produktu. Taki moduł pokaże Ci listę klientów zainteresowanych danym produktem i będziesz wiedział ile sztuk produktu zamówić. Od strony klienta będzie wyglądało to tak, że system sam wyśle powiadomienie, że produkt jest już dostępny.

37% badanych odpowiedziało, że głównym problemem jest długie oczekiwanie na dostawę

Cross-selling

Jest to zaproponowanie klientowi dodatkowych produktów uzupełniających. Jeśli ktoś kupuje laptopa to produktami, które możemy sprzedać dodatkowo jest pokrowiec na laptopa, myszka, płyn do mycia matrycy.

Przy takim rozwiązaniu możesz tworzyć różnego rodzaju zestawy, które będę troszeczkę tańsze niż regularne ceny poszczególnych produktów, ale będą zwiększać Twoją sprzedaż i wartość sprzedanych koszyków. Pamiętaj, że łatwiej jest przekonać użytkownika do dodatkowego zakupu, który już kupił lub chce kupić.

Proponuję takie rozwiązanie wdrażać na koniec procesu zakupowego, żeby nie rozpraszać potencjalnych klientów dodatkowymi informacjami.

Podsumowanie

Powyższe dobre praktyki pozwolą Ci zbudować perfekcyjną kartę produktu w sklepie internetowym. Dodatkowo musisz zadbać o czytelność, dobry projekt graficzny i pozytywne doświadczenia zakupowe, tak aby wyróżniać się na tle konkurencji.

Jeśli chcesz skorzystać z naszych rad lub zacząć z nami współpracować, to zachęcam do wypełnienia formularza a my przygotujemy dla Ciebie Darmową Wycenę sklepu internetowego.

czytaj więcej

zobacz najnowsze artykuły